Παρέμβαση στο 5ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών – Σε δύο άξονες κινήθηκε η παρέμβαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως στο 5ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, την Παρασκευή 12 Ιουνίου 2020.
Πρώτος άξονας, η ανταπόκριση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στην πανδημία του νέου κορωνοϊού και δεύτερος, το μεταρρυθμιστικό πλαίσιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως έχει εφαρμοστεί έως σήμερα και όπως σχεδιάζεται για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Συζητώντας για την πρώτη θεματική, η κα Κεραμέως, συνομιλώντας με το δημοσιογράφο κ. Παύλο Τσίμα, εστίασε στην προσπάθεια που καταβλήθηκε για τη δημιουργία και υλοποίηση του προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, με στόχο να διατηρηθεί στενή η επαφή μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών με την εκπαιδευτική διαδικασία. Η Υπουργός αναφέρθηκε εκτενώς στα σημαντικά ποσοστά συμμετοχής στη σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, που έφτασαν και το 96,3% στα Πανεπιστήμια, αλλά και στις εγγενείς αδυναμίες του συστήματος, που αποτέλεσαν μία επιπλέον πρόκληση. Στο εξής, οφείλουμε να αξιοποιήσουμε το κεκτημένο της εκπαίδευσης σε τρεις κατευθύνσεις: περαιτέρω καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού και σε κεντρικό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικών μονάδων και εμβάθυνση της αλλαγής νοοτροπίας, που ήδη έχει συντελεστεί: τα ψηφιακά εργαλεία αποτελούν σημαντικό σύμμαχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Για το δεύτερο άξονα που αφορά στις μεταρρυθμίσεις που έχει ήδη υλοποιήσει ή δρομολογήσει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, η Νίκη Κεραμέως εξήγησε πώς ο νέος νόμος που ψηφίστηκε χθες για την αναβάθμιση του σχολείου ξεκινά τις αλλαγές από κάτω προς τα πάνω, εισάγοντας, μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων, νέες θεματικές και δραστηριότητες από το νηπιαγωγείο μέχρι και το Γυμνάσιο. Κεντρικός πυλώνας της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι και η αξιολόγηση (εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικών), η οποία συνδέεται άρρηκτα με την επιμόρφωση. Στη συνέχεια, παρέθεσε πληροφορίες για τις επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες, που περιλαμβάνουν ρυθμίσεις για τα στελέχη εκπαίδευσης, την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και συνολικά το πλαίσιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, επιχειρείται η ενίσχυση της ελευθερίας, της αυτονομίας, της εξωστρέφειας.
Στόχος, είπε η Υπουργός, μία εκπαίδευση πιο ουσιαστική και ποιοτική, πιο ανοιχτή και δημιουργική, πιο συμπεριληπτική χωρίς αποκλεισμούς. Μία εκπαίδευση – επένδυση για το παρόν και το μέλλον της χώρας μας.